Julpyssel och stickväska

I veckan ersatte vi vår handarbete på jobbet med julpyssel och eftersom jag inte upplevt julpyssel tidigare tyckte jag att det var extremt kul. Jag gjorde min första smällkaramell och en rolig figur...jag har lämnat dessa på jobbet och skall se om jag kan ta kort på dessa nästa veckan. På julpysslet fick jag ett present, jag fick första prorotypen av min stickväska. För ett tag sedan swappade jag en tjänst, jag stickade något åt någon som skulle sedan sy en stickväska åt mig...så här ser prototypen ut!


Snyggt och praktiskt...jag tror att jag även kan använda den för att bära runt mina påbörjade arbeten! Materialet är fynd från en second hand butik, på insidan är det en handduk med en fin blomma på men det är tydligen lättare att sy in en handduk som är ny, denna blev tydligen för bubblig!

ITALIANO
Questa settimana abbiamo deciso di fare un po' di decorazioni di Natale alla Svedese anziché sferruzzare sul lavoro. Purtroppo ho lasciato i miei capolavori sul lavoro ma vedrò di prendere qualche foto la prossima settimana. Ho anche ricevuto la borsetta per tenere dentro i ferri che il mio amico mi sta facendo...secondo lui questo é solo un prototipo ma per me funziona benissimo e mi piace molto. la stoffa e l'asciugamanino sono second hand....credo anche di poterlo usare per portare in giro i miei lavori in corso, proprio niente male!

Kommentarer
Postat av: allicen

Va kul att du fått pyssla! kan inte föreställa mig att inte ha gjort det... i skolan hade vi alltid pysseldsg inför jul och vi fick stöpa egna ljus bla. hoppas att du får fler tillfällen att prova på olika saker! Fast egentligen är det kanske mest stämningen som gör det, levande ljus, dofter, musik och själva känslan! du får mysa hemma med lite julbak och paketinslagning :)

Postat av: Filifjonkan

Godkväll Chaos jamen det var väl en bra stickväska ordning och reda på grejorna Sen julpyssla är å roligt om man är några stycken så lite kaffe och en lussebulle och ett glas glögg med så blir det lyckat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback