Ny TV

Äntligen har jag gjort en liten ändring i vardagsrummet. Även om jag inte vet var möblerna riktigt skall stå behövde jag en ny TV. Min gammal TV hade jag fått begagnad av min mamma för över 10 år sedan, den hade köpts in 1984! Den var så gammal att den inte hade någon scart uttag och jag hade ingen fjärrkontroll till heller! Den fungerade ganska bra men varje gång det var elavbrott blev människorna gröna och det var inte alltid lätt att få tillbaka de rätta färgerna! Det var flera år sedan jag tänkt byta TV men det blev aldrig av. Nu som det finns miljömärkta sådana, Samsung serierna 4-5-6 är markerade med EU blomman så jag tänkte satsa på en sådant. Jag frågade i butiken om det fanns flera miljömärkta TV men de hade ingen koll alls! När jag tittade på Samsungs modeller blev jag lite besviken och missnöjd, ramarna blänker för mycket och färgerna är något överdrivna därför blev det en annan TV som är i alla fall energisnål! Jag tyckte faktiskt att det var bättre att köpa något man verkligen trivdes eftersom jag hoppas att den håller lika lång tid som min gamla TV!
Gammal TV
Ny TV

Även om denna inköp var inte miljövänlig så måste jag säga att jag fått mer scond hand till hemmet, jag har fått en micro, gardiner och bordet till balkongen. Det är mycket som behövs till hemmet för att få ihop den bättre, mycket som måste ändras på men jag tar det lite sakta.  Priset på TV förenklade saken för mig, den var mycket billigare än planerat så jag har mer pengar att använda för att fixa till hemma!

ITALIANO
Finalmente ho comprato un televisore nuovo, potete vedere che differenza! Quello vecchio l'ho tenuto per più di dieci anni ed era già allora usato dato che mi era stato regalato da mia mamma quando mi sono trasferita nel primo appartamento. Era stato acquistato nel 1984 quindi ha tenuto duro per molti anni! Funzionava abbastanza bene però ogni volta che saltava la luce le persone diventavano verdi e non era facilissimo farle tornare normali! Ho pensato che anche se non so come fare con il salotto un televisore mi serviva quindi ho cominciato da lì! Ero decisa a prendere un televisore Samsung serie 4-5-6 dato che questi hanno il marchi del fiore EU ( ottima scelta per l'ambiente ) ma una volta nel negozio questi televisori non mi sono piaciuti, il contorno luccicava troppo ed i colori erano esagerati quindi ho preso un Sony Bravia che comunque usa poco energia elettrica ed ha un vero e proprio bottone per spegnerla quindi niente standby!

Kommentarer
Postat av: allicen

Självklart ska du få det! Fixar det så snart jag hinner :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback