ny stickning!



Förutom städning, det måste man ju göra varje helg- tråkigt nog - har jag påbörjat halsduken till grannen. Det lustiga är att man skall sticka den på längden, vilket gör att det tar långt tid att göra en varv och arbetet växer lite långsamt! Jag tror att det blir snyggt dock, den mörk blåa är farmors garn så blir jag av med en nystan akryl! Jag hoppas bli klar snart eftersom jag vill sätta igång även med andra projekt! Jag har märkt att jag stickar mest till andra och jag är lite sugen på att sticka något till mig!

ITALIANO
Ho cominciato un lavoro nuovo, la sciarpina per il mio vicino. Per fortuna uso anche un gomitolo della nonna, quello blu scuro così piano piano me ne libero anche se ci vorrà un'eternità! questa sciarpina è un po' particolare perchè va fatto per il lungo! Ciò significa che ci vuole molto tempo per fare un giro ( per questo uso i ferri circolari anche se lo lavoro da una part all'altra ) e il lavoro cresce molto lentamente! Spero comunque di finirlo presto perchè ho voglia di fare qualcosa per me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback