mer städning...

Städningen fortsätter, jag städade lite på balkongen som inte såg så bra ut. Jag blev tyvärr tvungen att slänga det mesta av squash plantan, den hade fått för mycket vatten! Mycket jobb för ingenting, jag kunde bara smaka på tre smultron och paprikan lever men det ser inte ut att göra någon frukt! Hur som helst hoppas jag att allt återhämtar sig! Jag vet inte om i framtiden jag orkar odla något om det blir så här även om jag tycker det är roligt att pyssla med det. Har ni tips om något enkelt och snabbt jag kan odla så blir jag verkligen glad, jag känner mig lite deppig från den fronten och behöver muntras upp!

ITALIANO
Continuo a fare le pulizie, oggi ho pulito un po' sul terrazzo. le mie piante non stavano molto bene e purtroppo ho dovuto buttare la maggior parte della mia pianta di zucchine! Il timo è morto e il basilico è lì lì per lasciarmi! Ho mangiato tre fragoline in tutto e il peperone non da segno di darsi da fare. Spero che la pulizia gli abbia fatto bene comunque sono un po' giú e non so se continuare a darmi da fare a crescere cose commestibili! Vedremo!

Kommentarer
Postat av: allicen

Har paketet kommit fram?!?!

Postat av: chaos

Ja, jag har inte hämtat den än. Skall göra det på lördag!

2008-08-06 @ 22:20:55
Postat av: Filifjonkan

Chaos så synd att det gick åt pipsvängen med odlingen men d smörgåskrasse går fort och det misslyckas du inte med gott på mackan på morgonen med. Annars kan du sätta en liten planta humle så har du en hel djungel på din balkong på nolltid den växer ungefär 10 cm om dagen..blommorna kan du göra the av eller blommor en del kallar det för kottar för de ser ut som det.klipper du av en gren så grenar den sig till flera där, Den är stryktålig med.

2008-08-07 @ 15:37:05
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Filifjonkan: Tack för alla tips, det skall jag se att lyckas med! Köper man sådant som frö?

2008-08-07 @ 16:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback