mer garn från Tradera



Jag köpte mer Big Fabel garn från Tradera, jag hade inte tänkt mig köpa mer garn på ett tag men blev tvungen. Jag har stickat ca 7 cm på halsduken som bara skulle ha en nysta av Fabel garnet och den är redan slut! Den skall vara 21 cm så alla tre nystan kommer nog att gå åt! Jag kontrollerade stickhastigheten och den stämde överens med beskrivningen så något måste vara fel! Som tur är kommer jag att klara mig och köpte lite extra garn till sockorna jag vill sedan sticka. Färgen är mer grått denna gång men jag tror att det blir väldigt snygga strumpor av det!

Jag hade tänkt mig också köpa ett par gummistövlar på Tradera och hade hittat ett par riktigt snygga med blommor och änglar på. Jag har inte gummistövlar och ville gärna gå och plocka svamp i helgen! Jag blev överbjuden precis i slutet så att jag inte hann lägga ett nytt bud! ja, så kan det gå! Jag funderar nu om jag skall köpa begagnade eller nya. Jag ville ha begagnade, för miljöns skull men jag kommer inte att hinna få några i tid till helgen....jag inväntar helgen och om jag inte går i skogen hinner jag buda lite på Tradera! Hoppas svampen väntar på mig!

ITALIANO
Ho dovuto comprare dell'altra lana! Sto facendo la sciarpina per il vicino ed ho già finito il primo gomitolo e non sono nemmeno a metà! Ho controllato le misure secondo le istruzione ed il tutto va bene però mi ci vorranno tutti i gomitoli! Allora ho comprato dell'altra lana per i calzetti promessi! Il colore è grigio ma credo che i calzetti verranno poi molto bene anche di questo colore!

Ho comprato la lana su ebay e volevo comprare anche degli stivali di gomma per questo fine settimana dato che volevo andare a raccogliere i funghi, in particolare le cantarelle che cominciano ad abbondare dopo la pioggia! Purtroppo però qualcuno mi ha battuta sul tempo su quelli che mi piacevano ed ora non faccio in tempo a comprarne usati per questo weekend. Vedró se comprarne dei nuovi anche se per l'ambiente è meglio comprarli usati! Se non vado in campagna faccio in tempo a comprarne la prossima settimana....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback