Alkemisten

Det blev lite mycket när jag skulle ha semester så jag glömde nu skriva en liten rapport om denna ljudbok som jag hann lyssna färdigt innan jag åkte till Italien. Denna är ju andra ljudboken av Paulo Coelho som jag lyssnat på. Boken var bra och berättarrösten var skön att lyssna på. Boken börjar med en handling, en pojke skall följa sin dröm och hitta en skatt men boken blir allt mer filosofisk där alkemi syftar på att ha ett speciellt förhållande med naturen. Jag tyckte om boken även om den inte var lika bra som Djävulen och fröken Prym!

ITALIANO
Prima di andare in ferie ho finito di ascoltare L'alchemista di Paulo Coelho. Il libro è molto interessante, comincia con la storia di un ragazzo che vuole inseguire il suo sogno ma la vita a volte ci spinge verso altri orizzonti. La storia diventa sempre più filosofica con la ricerca di un rapporto particolare e profondo con la natura e Dio.

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Godmiddag Chaos. Ljudböcker är sköna grejor man kan ju göra annat med när man lyssnar. Men det beror mycket å uppläsaren är det bra läst så njuter man men det finns entoniga tråkiga uppläsare som näsan förstör en bok för en på det viset. Ha det bra idag inomhus !

Postat av: chaos

Jag håller helt med dig! Uppläsaren spelar en väldigt viktigt roll i ljudböcker!

2008-08-05 @ 12:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback