SPEX

Igår kunde jag inte blogga för att jag tillbringade min kväll på teater. Jag är en flitig biobesökare och filmfantast som ni märkt av bloggen men jag tycker om även teaterföreställningar. Det är dock inte varje dag man går och ser något på teater. Jag brukar gå och titta på KTHs Spex årligen men inte kunnat se spexet i ett par år så det var roligt att kunna vara tillbaka bland publiken. jag tycker mycket om denna for av teater där publiken är aktivt, man får säga vad man vill, boa eller starta om, eller snabbare, långsammare, mer ledsen, på ett annat språk! Hur ofta får vi chansen att påverka en pjäs? Oftast sitter man som åskådare och får acceptera det som visas. Årets spex heter Irland svälter. Jag blir alltid fascinerad över hur duktiga dessa studenter är! Tyvärr var det inte mycket publik denna gång men vi hade kul och tjutade ordentligt! I morgon skall det bli mer teater, jag skall titta på en engelsk komedi, The blue koala. Vad roligt att det blev t.o.m. två teaterbesök samma veckan, så kan det bli ibland!

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Kul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback