Böcker som lever

Jag försöker läsa ganska mycket på de fyra språk jag kan. När jag flyttade förra året upptäckte jag att jag hade väldigt mycket saker, bland annat mycket böcker. Under de senaste 6 månader har jag försökt hitta en miljövänlig lösning oh ändra mitt beteende. Det finns ingen anlednig att ha en massa böcker liggande hemma, det är väldigt sällan jag läser om en bok men visst finns det böcker man har svårt att bli av med, man vill gärna behålla dem. Jag bestämde mig för att läsa mna böcker och sedan ge bort dem till kompisar. Det har fungerat utmärkt, kompisarna är glada, min bokhylla är tunnare men renare (den samlar inte på sig en massa damm ) och böckerna lever! Jag har ärvt många böcker, jag har hela tre bokhyllor så det kommer att ta mig ganska långt tid att gå igenom dem alla. När jag vill läsa något annat kan jag låna från biblioteket eller låna från kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback