Svårt med ekologiska varor i små butiker!

Jag har gott runt i min lilla stad för att köpa Julklappar och diverse annat och jag har märkt hur svårt det är för små butiker att få in ekologiska varor. Jag ville köpa ekologisk bodylotion men de hade slutat ha det märket jag brukar köpa. Ingen köper tydligen det de inte känner till och sådana märke finns inte i varje tidning, ibland inte ens på Camino. Angående frågor om ekologiska kläder så fick jag svaret att tyvärr så går det inte att köpa in i små mängder så det är bara stora kedjor som kan ta in det. H&M skulle ha ekologiska underkläder men de hade endast plagg för barn och vi vuxna? Ja, då får man åka till Sthlm! Det var riktigt tråkigt att höra, jag trodde att det skulle bli lättare med tiden men man kan bara köpa ekologiskt på nätet och vissa butiker i stora staden! Jag påpekar alltid att jag vill ha ekologiskt så att personalen förstår att efterfrågan finns, förhoppningsvis blir det flera som frågar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback