Karin Fossum ljudbok

Ljudböcker! Vilken fantastisk uppfinning. Jg har precis lyssnat färdigt på Karin Fossums "Mordet på Harriet Krohn" och det var min första ljudbok. Utmärkt att lyssna medan man lagar mat, stickar eller pendlar till jobbet som jag gör. Det är en helt ny upplevelse men det krävs koncentration, ibland har jag tappat bort mig men just denna bok var lätt att lyssna och följa händelserna. Jag kom på idén att börja med ljudböcker för två veckor sedan. Jag såg att det fanns några ljudböcker på rea och köpte en till mi syster som julklapp. Hon bor utomlands och hennes modersmål är ett annat språk. Jag funderade på vilket utmärt idé för henne att kunna behålla sina kunskaper i svenska inte bara genom att läsa men nu kan hon även lyssna på uttalet! Varför kom jag inte på detta tidigare kan jag inte förstå men jag är glad att jag kom dit till slut. Sedan lånade jag en ljudbok från min lokala bibliotek och nu kan jag inte sluta och lyssna!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback